torsdag den 24. april 2014

Læringsmål

Vi har tre obligatoriske læringsmål som vi har fået af Frøbel. Her er de to som jeg selv har valgt:

Tværprofessionelt samarbejde

Mål: Jeg vil gerne vide hvordan man arbejder tværprofessionelt i Kidsmart.
Hvorfor: I Danmark går man meget op i at alle fag folk kan samarbejde, og få det bedste ud af det, så barnet har det godt. I min klasse er der et barn der er stumt og som hver eftermiddag bliver taget ud. Jeg kunne godt tænke mig at undersøge hvordan der bliver arbejdet med børn med specielle behov i Kidsmart i klassen og når de er til speciel undervisning. Men også hvordan der bliver arbejdet med ham når han er i klassen sammen med de andre børn.
Hvordan: Jeg vil spørge min vejleder om jeg ikke må deltage i undervisningen med børnene med specielle behov. Hvor jeg vil observere og deltage. Jeg vil snakke med min vejleder om hvordan de bliver undervist og hvordan de arbejder med dem, når de er sammen med deres klasse. Samt snakke med en lærerinde der er uddannet i at arbejde med børn med specielle behov.
Hvordan vil jeg evaluere: Når jeg har fået svar på mine spørgsmål, vil jeg beskrive det i mine månedsbreve og snakke med mine kollegaer om det.

Jeg vil undersøge hvordan jeg på bedst mulige måde kan kommunikere med børnene.

Mål: Målet er at skabe en god relation med børnene, ved at vise dem at de kan føle sig trygge ved mig. At vi lære hinandens nonverbale sprog og kropssprog.
Hvorfor: Det er vigtigt for mig at, jeg kan se hvad det er barnet har behov for. Jeg skal kunne læse deres kropsprog f.eks. se hvis de er kede af det. Hvis vi ikke forstår hinanden, tror jeg det kan blive 6 lange måneder
Hvordan: De børn jeg arbejder med, kan allerede en del engelske ord. Men med tiden får viste dem hvad det er man prøver at fortælle, så der kommer meget mere krop sprog når man f.eks. siger hello.
Hvordan vil jeg evaluere: Dette læringsmål er nok lidt svært at evaluere på. Jeg forstiller mig at, jeg får nogen gode succes oplevelser, ved at jeg har, kunne forstå hvad barnet har prøvet at fortælle mig. Men også omvendt at, når jeg prøver at forklare noget, så forstå de hvad jeg prøver at fortælle.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar